تکامل انسان وبیان

تکامل انسان وبیان

شابک: 9789641982128

صاحب اثر: د.محمد فرامرزی

زبان: فارسی

سال چاپ: 1398        نوبت چاپ: اول

قطع: رقعی        تعداد جلد: 1       تعداد صفحات: 68

قيمت: 150000 ريال

 

خرید اینترنتی

دین و علم دو پنجره برای شناخت جهان هستند؛ هر دو به سوی مناظر مختلفی باز می شوند و هر دو ارزشمند می باشند. دین به ارزش های اخلاقی و معنی زندگی روی دارد و علم با حقایق دنیای طبیعی و چگونگی اجزای دنیا سر و کار دارد. علم با همه چیز در دنیا مرتبط است و این دنیایی است که خداوند آفریننده و پرورش دهنده ی آن است.
نیوتن گفته است: «خورشید، سیاره ها و ستاره های دنباله دار زیبا، ساخت و پرداخت یک قدرت هوشمند است که همه چیز را اداره می کند و آن خداوند است.» (۱)
پرده حق خواست شدن ماه و خور
 عشق شناسید که او حور نیست( دیوان شمس غزل ۵۰۵)
قول دیگر کین ضحی را خواست دوست
از برای آنک این هم عکس اوست ( مثنوی معنوی دفتر دوم)
 علم و دین بر ضد هم نیستند و یکدیگر را نقض نمی کنند بلکه دیدگاه ها، نگرش و منابع این دو با هم فرق می کند. منبع علم، تجربه و تحقیق است، و منبع دین، وحی است.
علم در جست وجوی چیستی (what is) است و دین در حوزه ی چرایی (why) و این که معنا و هدف چه باید باشد (what ought to be).کسانی که با میکروسکوپ های دو چشمی در آزمایشگاه ها و یا با میکروسکوپ های دو چشمی در اتاق های عمل کار کرده اند، برای مثال در اعمال جراحی گوش، خوب میدانند که فاصله ی هر دو لنز چشمی میکروسکوپ باید طوری تنظیم و هماهنگ شود تا یک نمای دقیق تر را از شئ مورد مطالعه نشان دهد. رابطه ی دین و علم هم همین طور است، هر دوی اینها مانند لنزهای مجزای میکروسکوپ، دنیایی که انسان در آن زندگی می کند را نشان میدهند؛ ولی اگر این لنزها یا عدسیها از هم فاصله داشته باشند و تنظیم نباشند دید خوب و درک کاملی از شیء هدف نخواهیم داشت. حال اگر بتوان انطباق و هماهنگی این دو را به دست آورد نمای زندگی انسان زیباتر و دقیق تر خواهد بود.
فرضیات و یا حقایق علمی باعث می شود که مجدد به کتاب دین اسلام، قرآن، بازگردیم و آیاتی را که مرتبط به آنهاست بازبینی کنیم، آنگاه خواهیم دید علم از قرآن پیروی می کند از سوی دیگر قرآن پیوسته انسان را به پیروی از عقل و علم توصیه می کند. علم ثابت کرده است که انسانهایی قبل از ما روی کره ی زمین زندگی می کرده اند. سوال این است که انسان های قبلی چه ویژگی هایی داشته اند و این انسانی که خداوند در کتاب خود از او نام می برد باید چه ویژگی های جسمی و ذهنی داشته باشد تا توان درک خداوند و دین او را داشته باشد؟
باید توجه داشت که زیست شناسی گفتار (biology of speech) بسیار پیچیده است، به طوری که در مورد آن کتاب های فراوانی نوشته شده است. در این نوشتار بسیار ساده و مختصر نکاتی مورد توجه قرار گرفته است و به طور خلاصه مروری بر چگونگی پیدایش انسان از دیدگاه قرآن و علم می باشد و برخی از برتری هایی که خداوند به انسان امروزی عطا فرموده است با انسان های قبل از او مقایسه خواهد شد.پس از خواندن این کتاب، یقین دارم نکات فراوانی پیدا خواهید کرد که با آنها موافق و یا مخالف خواهید بود و این درست همان فرایندی است که شما می توانید به وسیله ی آن اعتقادات و افکار خود را مورد بازبینی قرار دهید. بسیار خرسند خواهم شد خوانندگان فرهیخته مرا از طریق آدرس رایان نامه یfaramarzi @ sums . ac . irاز نظرات ارزشمند خود آگاه فرمایند.
موشکافان قدر را هوش دار
قصه ی ما را تو نیکو گوش دار (مثنوی معنوی دفتر پنجم)


وات ساپ سفارش کتاب09903494852 - وات ساپ مدیر انتشارات09177023175 - دفتر انتشارات 07132249317

موضوعات: پزشکی و طب آداب و رسوم

برچسب‌ها: کتاب دکتر فرامرزی بیان تکامل انسان


» بازدید امروز: 31
» بازدید دیروز: 1193
» افراد آنلاین: 2
» بازدید کل: 11229